overal is God

Deze zomer in Keistadkerk hebben we een serie onderwerpen die wel heel ergs ‘aards’ zijn; de zon, maan en sterren, water , wind, woestijn, bomen.

Je zou je af kunnen vragen of de kerk niet over hemelse zaken zou moeten gaan.

Maar deze ‘dingen’ zijn door de hemelse Heer geschapen misschien wel met een geestelijker doel dan het praktische.

Stel dat je de wereld kunt gaan bekijken als een vitrinekast van Gods veelkleurige wijsheid….

Stel dat wij uit de schepping veel meer praktische wijsheid gaan opdoen , zoals Jezus ons telkens wees op dingen als zout, zaden, bloemen, vogels….om ons iets over het leven te leren.

Stel dat de schepping voorbij zichzelf wijst…..dingen geschapen omwille van zichzelf maar om ons terug te brengen bij God.

Ken je het woord antromorf? We bedelen God menselijke eigenschappen toe

Misschien is het wel nuttiger om te zeggen dat de wereld theomorf is; de dingen zijn zoals ze zijn om iets van God te laten zien!

Kijk om je heen , denk door en verwonder je

Uit overal is God , Andrew Wilson ( winnaar Christianity Today 2022 )