are you okay with your bible?

Het was de uitdaging, het werd een avontuur!

Ik was skeptisch over de bijbel in 1 adem doorlezen in een maand, maar het kan!

Amper een uurtje per dag en het leek wel of de tijd verdubbelt als je je bezig houdt met God, het brengt je echt veel op!

Wat waren de lessen, wat heeft me geraakt? Wie heb ik leren kennen en waarom zou je dit doen?

Allereerst deed ik heel gehoorzaam iets wat ik voelde dat ik moest doen, en ik gaf niet op. Dat kan ik dus! Ik pakte een focus, een woord en zocht daarna op elke bladzij van het boek.

Ten tweede was er op de weg verschillende keren een aanmoediging, ik zag ze en genoot ervan. Ik vond het (creatief)zoeken van boekfotoos voor FB en het ( domweg) krabbelen in de kantlijn van de nieuwe schrijfbijbel heerlijk. Ik heb dat gewoon nodig, zoals ik mensen nodig heb om samen te geloven. Ik (her)ontdekte trouwens dat verbinding  een eigenschap van God is, hij wil  zo graag in contact met mensen, daar gaat de bijbel over.

Ten derde werd het opslurpen van Gods woorden een verlangen om hem nog beter te leren kennen en begrijpen, zoals hij zich naar mensen uitstrekt zo strek ik me uit naar hem. Verlangen heet dat.

Ten vierde snap ik heel veel dingen in de bijbel niet, kan ik er eindeloos over kauwen hoe het zit en besluit ik soms het gewoon maar te slikken. God zal het wel weten, vertrouwen heet dat.

Ten vijfde echoot er van alles na en loopt een verhaal de hele dag met je mee als je leest en leest en doorleest in de bijbel , de geschiedenis heeft een doel, God is echt trouw en in beweging met de mensen.

Vervolgens ga je weer grote lijnen zien, niet altijd te (be)grijpen, maar je gaat het voelen. Je krijgt  een andere bril op bij moeilijke stukken. Ergens ga je kruipen in het hart van God…..wow wat een heilig gebeuren is dat!

Als zevende ….je moet er wel open voor staan! Niet alleen op dat moment dat je het boek opent elke keer, ook open in je hart vooral.

Maar dan die achtste, die ‘ joodse toegift’ ; ik ben zo onder de indruk dat de Onzichtbare Schepper onder de mensen wil wonen, in een tent en tempel en mensenlichaam, zo geraakt dat Hij altijd in gesprek wil blijven en gaan, zo vol vreugde over zijn vrede, die ergens tot volle Glorie zal komen!