leren van de natuur over God

Zaterdagmiddag en ik loop in de Treek bij YMCA het bosje uit en wordt verrast door een groot veld vol met paddenstoelen! Prachtig!

Maar hoe meer ik kijk hoe meer ik me verwonder, daar staan hele grote ‘heksenkringen’!( Boer Peter had me ze al eens aangewezen op zijn velden).

Ondergronds gebeurt er van alles  wat we niet zien. Ondergronds zit een netwerk van sporen dat in een cirkelvorm groeit of ‘bloeit’.

Nu duik ik regelmatig het internet op om dit soort dingen te onderzoeken, ik wil graag meer weten over de natuur.

Maar er is ook een andere weg te begaan….de verwondering en het doorleven, het observeren en doordenken.

Onzichtbaar, verbonden, kringvormig……heeft God in de natuur niet prachtige beelden gelegd die mij leren hoeveel meer er is tussen hemel en aarde, en in dit geval onder de aarde?

Wil ik leren over de natuur van God, of wil ik ook leren van de natuur over God?

Dat gaat net een stapje verder!