wonderlijk wel!

Wonderlijk wel!

Ik loop na twee maand sabbatical  twee weken rond in de linkervleugel van de Emmauskerk  en ben weer verwonderd……wat een geweldige mensen kun je daar tegen komen! Op zondag spelen de kids in de huiskamer, drinken we koffie in de hal en verplaatsen we ons met zn zestigen ( gemiddeld per dienst en altijd te laat, rekening houdend met de Emmausgemeente) naar de kerkzaal. S Avonds is het helemaal pret daar in Keistadkerk, LEF XL verbouwt de toko!

Maandag wordt het even weer wat rustiger, de klusdienst Heb-je-even-voor-mij heeft doodgewoon inloopspreekuur in de middag en trekt een paar bezoekers met hun trouwe team. In de loop van de middag druppelen eens per maand de Eetlijners binnen, per toerbeurt van de drie kerken een team met koks en hosts. Ongeveer 10- 16 gasten genieten  in de middenzaal van een diner aan tafel. Het wordt pas echt druk als Netwerk Navigators met een groep van 20 studenten binnenkomt in de Huiskamer. Ik geloof nooit dat die rond 10 uur afsluiten!

Woensdags is het overdag al net feest .....de Taalkamer met 20 bezoekers en vrijwilligers  zijn enthousiast voor taal, maar meer nog voor elkaar. Wat een aandacht en betrokkenheid proef je daar!

Eenzelfde gevoel geeft me de taalgroep van Malte op donderdagochtend, kleinere doelgroep, christenen uit het AZC die taal leren en samen de Bijbel lezen.

je kunt het dus maar zo meemaken dat er ruim 150 mensen door de vleugel lopen,  en dan rekenen we niet de stafleden, Districtmeetings, kernteams en kerkenraad, muziekteams en andere gesprekken. Dan rekenen we ook niet de incidentele groepen die gebruik maken van ons gebouw.

Wonderlijk wel, slechts af en toe krijgen mokken pootjes en zijn dienbladen kwijt.

Wonderlijk wel,  er is altijd koffie en theevoorraad om uit te pakken.

Wonderlijk wel,  dit wordt onderhouden door een klein schoonmaakteam met veel inzet en dienstbaarheid.

Wonderlijk hoe we al drie jaar samen de Emmausvleugel mogen dragen als een plek waar we God mogen dienen door elkaar lief te hebben.