blog Waarom-doe-je-wat-je-doet

Lekkere vraag , meneer de stagiair!

Maar misschien zit er in ons werk bijna overal wel een (theologische) gedachte achter. Theologie is overal. Een paar zaken uit het leven van de pastor en in willekeurige volgorde:

• Kneuterige tentjes en vlaggetjes op een kampeerweekend? Iedereen moet zich welkom en thuis voelen , ik zet dat soort vriendelijkheid ook heel graag in.
  • Zaterdag bewaken als een sabbath van rust met ruimte om even stil te staan of creatief te zijn? De Schepper was er ook al van, ik mag het ook!
  • Vaak klaarstaan en alle communicatiekanalen open? Iedereen is het waard om gezien te zijn en beluisterd te worden, maak een afspraak is het best! Ik geniet van mensen en van koffie, maar al helemaal als mensen met koffie genieten van Gods Aanwezigheid in ons midden
  • Zo snel mogelijk en alle mail altijd beantwoorden? Ja natuurlijk , dat is echt wel mijn doel. Dat schuurt tegen mijn god-waarde trouw en commitment aan.
  • Bloemen en decorum, de Creator zo dichtbij voelen en daarmee Hem als de Heer van Licht en Liefde nodigen in ons midden , daar ga ik voor.
  • De bijbel in 1 adem lezen, de grote lijnen helpen mij op dit moment het beste
  • Beweging is zo mijn ding: sta niet stil en denk door, God is er een van voortgaande openbaring
  • Deel van een geheel, kudde zijn…..samen ben je grootser dan alleen, onze God is er een van synergie , 1+1=3. Verdelen dat werk, iedereen is sterk. Binnen de groep leer je de diende delende liefde, wat een uitdaging.
  • Open en kwetsbaar zijn…..ooit over nagedacht hoe transparant en kwetsbaar Jezus was?

Waarom doe ik wat ik doe?

Best een goeie om je regelmatig even mee bezig te houden