Machtige berg

Veel mensen overkomt het in de zomer als ze op vakantie gaan....ze worden weer verwonderd over de natuur!

Zonnetje schijnt, warm gevoel.  Bloemen die bloeien,vrolijke kleuren. De zee van blauw tot grijs tot groenig blauw. Korenvelden,groene bossen, zonnebloemen, misschien wel klaprozen! Wat kun je blij worden van zulke mooie dingen. Dat is al van alle tijden, in de Bijbel zingt ene David er zijn songs over.

Het overkwam ook mij. De Mont Sibillini in Italie gewoon omhoog lopen, dik 2000 meter in de top.

Het overkwam me nog meer, met uitzicht vanaf een alpenwei op Col D'Aravis naar de Mont Blanc, 4810 meter en een enorm massief met sneeuwgletschers!

Maar bergen hebben hun keerzijde! De aardbeving augustus 2016 in het midden van Italie liet in het gebied van de Mont Sibillini een spoor van verwoesting achter.

En een onweersbui met windkracht 6 maakt je op die alpenwei wel kwetsbaar.

Toen ik vandaag een stukje uit de Bijbel las uit Psalm 30 zag ik dit:Nooit zal ik wankelen,  want HEER, u had mij lief en ik stond als een machtige berg

Dat is minstens zo wonderlijk en mooi!