Blog Gerrie: ‘De pastorie is zo gek nog nie’

Een oude kerk in een oude stadswijk. Een rustieke tafel en al even vintage lampen.
Het buro van de dominee met icoon en kaars erop. Het koffiezetapparaat op een bijzettafeltje in een hoekje......

tenslotte graag de koffie warm op tafel en niet helemaal door het koude oude gebouw hoeven lopen naar de keuken.
Ik ben op bezoek bij de ons bekende voorganger in Rotterdam. De mensen die langs het raam lopen kent hij...tenslotte woont hij om de hoek.

Een oud gebouw in een oude stadswijk. Opnieuw een bijzettafel met warme koffie, koude rillingen maar hele warme gesprekken......er is een groep voorgangers uit Soesterkwartier bij ons op bezoek!
Mijn roomskatholiek collega die midden in de wijk regelmatig haar huis openzet voor kwetsbaren, de buurtkerkpionier met zijn hele eigen visie op presentzijn in de wijk, de coordinator Bij Boshardt met haar enorme hart voor de vele mensen die haar huiskamer voor de buurt binnenlopen, de enthousiaste nieuwe net gelande predikant van de westerkerk en twee emmausgangers......over samen christen zijn in de wijk!

Heel even bekroop me het gevoel van jaloersheid....zij werken en wonen hier in dit prachtige stukje Amersfoort.

Toch mijn slaapzakje maar eens neerleggen op deze ‘ kerklogeerplek’?

Of gewoon heel vaak heen en weer fietsen, de kraampjes op de hoek langslopen, de mensen van de winkels kennen en blij worden van alle bekende die heel vaak langs het raam lopen?