Proef! 17 september

Op zondag 17 september is er weer een feest van Ontmoeting in het Soesterkwartier.

Elk jaar in september vieren we de gezamenlijkheid als kerken met een viering en koffie op de stoep van de Emmauskerk. Dit is ontstaan vanuit het eigen-wijks denken over de landelijke actie Kerkproeverij.

De inmiddels overleden Nel Groenendijk verwoordde het in 2018 prachtig : Het verbindende voorbeeld is nu gegeven door de diverse gelovigen, normaal ieder met z’n eigen “kerk” met bijbehorende variaties in manieren van geloofsbeleving. Ze willen naar buiten, niet zoals al te bekende “deur aan deur” gelovigen maar meer doen voor en met de mensen. Minder kerk-er, meer gelovige in de praktijk. Soort van “Back to Basic” en het resulteerde in een geslaagd feest.

Wij willen graag met de wijk in contact komen en samen met hen vieren. Andere jaren was er ook een gebedsestafette aan gekoppeld, maar dit jaar doen we veel een beetje anders. Een ding verandert niet: DE GEZELLIGHEID EN HET SMULLEN.

Neem je wat baksel mee om uit te delen?! Super!

Om 10 uur is er een gezamenlijke viering in de Emmauskerk, waarin de kerken van de wijk iets van hun traditie en hun geloof laten zien, horen en proeven.

Het thema van de dienst is ‘Niemand is volmaakt’. Voor de kinderen van 0-6 jaar is er opvang tijdens de dienst , voor de kinderen van 6-12 is er ook een programma.

Om 11 uur is er ruimte elkaar te ontmoeten , natuurlijk met gratis  koffie en lekkere cake en koek op de stoep!

Voor de kinderen zijn er dan ook verschillende activiteiten.  En er komt een professionele schminker op het plein. Schrik dus niet van een leeuw, een tijger of een clown die dag op de Noordewierweg, rond nummer 131 😊

Iedereen is welkom. Kom gezellig buurten!