7x7

'Ergens hebben we in de geschiedenis een afslag gemist', 'laten we de boel afbranden en opnieuw beginnen'...kreten die passen bij het worstelen met de kerk en haar vormen.

Zo ook in de 'roadtrip naar een nieuwe vorm van christendom', '7 keer 7', waar ik afgelopen maandag luisterde naar bijzondere verhalen vanuit verschillende hoeken.

Geen nieuwe dingen, wel essentiele dingen;

- Kerk, doe recht in de maatschappij en de wereld - De power of love drijft ons - Het verhaal raakt - Jezus de onzichtbare vriend, Hij is er echt! - Les van de geschiedenis - Onrust drijft ons tot community, confrontatie en doen - Mensen zijn het waard.

Deze items komen al regelmatig over de tafel in onze gemeente, in de gesprekken met medewerkers, in de pastorale gesprekken , in de gesprekken om mensen te inspireren, in de kerkenraadsgesprekken, in de gesprekken om de groep te delen.......

Wat van de kerk laat je achter? Wat in de kerk neem je mee?

Twee geweldige vragen om jezelf af te vragen.

Treffend was het antwoord van een wijs meisje: je laat niemand achter, je neemt iedereen mee.

Tja en hoe doe je dat als kerk die wil delen en inclusief wil zijn?

Iedereen gekend, gezien en geliefd, zo willen we kerk-zijn!