Keistadklooster en vespers

Wist je dat we in Amersfoort een ‘stadsklooster’ hebben?

Een plek in het Soesterkwartier waar verstilling is om te bidden voor de wijk en de wereld, elke week op woensdagochtend van 9-10 uur. In de linkervleugel van de Emmauskerk ( nu nog in een omgebouwde huiskamer).

Je kunt gewoon aanschuiven en meedoen in dat uur van gebed. Natuurlijk staat de koffie daarna klaar.

Je kunt ook komen proeven aan de community , die met elkaar op zoek is naar God, naar kwetsbaar leren van elkaar en hoe beschikbaar en oefenplaats van liefde te zijn in deze tijd. Daar besteden we op verschillende manieren aandacht aan van 10 tot 12 u.

We realiseren ons dat de ochtend niet voor iedereen mogelijk is en organiseren eens in de maand op woensdagavond een vesper om 20.00u ( 7 december, 11 januari, 8 februari, 8 maart, 5 april, 10 mei). Van Harte welkom !!

Onze Leefregel

Vanuit Gods liefde zijn wij;

Toegewijd aan God

Als Keistadklooster zetten we tijd apart om te verstillen en te bidden, om de rust en vrede van onze God de vader te ontvangen

Wij willen leren van Jezus en op hem gaan lijken door de Heilige geest in ons te laten werken.

Verbonden aan elkaar

In alle kwetsbaarheid lopen we met elkaar op en leren we van elkaar.

We zijn een oefenplaats van trouw en liefde in de aller breedste zin.

Tot zegen voor de ander

Gods missie is voor de wereld en die is ons toevertrouwd in mensen en schepping. Dit heeft onze aandacht en is een werkplaats waarin we beschikbaar willen zijn om recht te doen en liefde te delen.