kliederkerk ' David versus Goliath'

Dapper gekliederd!

‘We laten ons toch niet afschrikken door de woorden van die Filistijn?’ was het bemoedigende thema van Esthers praatje aan het eind van weer een mooie Kliederkerkdienst. De dreigende woorden van Goliath raakten David niet. Davids steen raakte Goliath wel! Klein als hij was, deed David grootse dingen voor de eer van Zijn God. Zo werd een kleine jongen een grote man.

Ook in de kliederkerkdiensten loopt groot en klein door elkaar. Net als David hebben we raak geschoten, moesten we veel te grote schoenen aan, hebben we gepresteerd vertrouwend op iemand anders, moesten we brood en kaas smeren en praten over hoe het met je gaat (zie 1 Sam 17: 17,18) en werkten we met gedenkwaardige stenen. Jong hielp oud en oud hielp jong. We werkten in afhankelijkheid van elkaar. Daardoor leerden we elkaar beter kennen, hadden we plezier, en haalden we de opdrachten. Leven met God in het klein. Echt gemeente zijn dus!

Over kliederkerk : Kliederkerk is een  vorm van kerk-zijn waarin jong en oud samen op een creatieve manier de betekenis van Bijbelverhalen ontdekt.  Als kliederkerkteam hopen we dat de diensten ons helpen elkaar te leren kennen, God op een andere manier te ontmoeten, en mensen en kinderen van buiten de gemeente iets van God te laten zien. Lijkt het je leuk om mee te denken en te helpen? We horen het graag!