Taalkamer

'Bij mij in de straat heten we allemaal buren'

Met deze Loesje op het scherm worden 20 mensen uit alle hoeken van kerken, wijken en gezindten welkom geheten in de gastvrije huiskamer van de Kerk van de Nazarener.  De uitdaging van buurtprojektTaalkamer is om met name de 25 statushouders uit het Soesterkwartier  ( vaak Syriers en Eritreers en doorverweven van NVA) extra  een ochtend op te vangen met taalspel en ontmoetingen. Echt leuk dus dat er veel Soesterkwartierders zijn en we een buurtprojekt kunnen zijn( zelfs al subsidie voor dit projekt hebben aangevraagd)!  Ook geweldig dat er verschillende mensen zijn die buitenland ervaring hebben en de inburgeringperikelen kennen. Wie er zit geeft aan bewogenheid te hebben met medemensen, sommigen hebben  ook nog iets met taal.

Edo en Carine vertellen over de droom en de plannen, de drie nivo's en de thematische aanpak.  Het doel van Taalkamer is het spontaner oefenen van taal, zodat mensen zich meer thuis zullen voelen in de wijk en de maatschappij.

Wil je er meer over weten,  mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor de PPT of om ook nog mee te doen als taalvrijwilliger, host of anderszins. Maar je kunt ook een ochtendje komen kijken als we draaien.  3 mei gaan we starten, op woensdagochtend van 10 tot 12 uur!

Laatste berichten