zoek het echte leven 11

The Great conversation

Ik volg ze bijna allemaal, de talkshows! Dat is ontstaan vorige jaar in de onzekerheid van maart, coronaschrik en meeleven. Ondertussen haak ik bijna af….

de praatprogramma’s worden zo grimmig soms. We hebben beschermingsmateriaal nodig en de verdeling gaat niet goed, we moeten testcapaciteit omhoog en de systemen doen het niet goed, we willen een app en de introductie gaat niet goed, we snakken naar vaccinatie-ontdekking en het gaat te snel, we hebben een vaccinatie en we hebben bezwaren…en dan heb ik het al niet eens over open en dicht gaan van scholen , kunst ,winkels, kerken, alles! Let maar op, elke beweging heeft een eigen-wijze tegenbeweging. In alle onzekerheid beweegt de regering dapper mee.  En hoe goed is dat!

Maar! De bizarre heftigheid waarmee mensen elkaar en de regering aanvallen valt me zo tegen.  Wat was maart en april 2020 een verademing in opbouwend en creatief samen op lopen, meeleven, bemoedigen.

The Great conversation!

De Bijbel in het eerste deel leert ons dat priesters, profeten, verhalenvertellers, dichters, koningen elkaar nodig hebben om de wijsheid te zoeken. Samen op weg zijn in het Grote verhaal van de wereld en van God heeft luisterende, vragende, echte open gesprekken nodig.

Er zijn maar weinig helden aan de talkshow tafels die relativeren, niet voor eigen gewin gaan en breder kunnen kijken.

Zullen wij proberen voorbeelden te zijn, in liefde te luisteren naar elkaar?

Het laatste hoofdstuk in deel 1 Alive in the story of Creation

Jes. 1:1-2: 5, Rom. 15: 1-13, Matth.9:10-17