Bloemenzee

Het is het mooiste hoekje gemeentetuin van Leusden, de bloemenzee op de hoek van de BurgermeestervanderPostlaan en de Hamersveldsestraat. Je fiets er maar zo voorbij!

De prachtigste rozenstruiken, bloeiende bodembedekkers, uitheemse bloemensoorten, grote hortensia’s.

En elk jaar weer vraag ik het me af….waarom zorgt de gemeente voor dit hoekje en niet voor mijn geweldige park?

Het raadsel is opgelost….er liep een alleraardigste mevrouw tussen de rozen. Ze was aan het werk daar. En ik fietste het rondje even terug, sprak haar aan en we hadden een geweldig gesprek.

Het was zeker wel gemeentetuin, maar was jaren geleden toegekend en  met toestemming bewerkt door haar lieve  vriendin die woonde in de grote flat. Die kon haar tuin niet missen en genoot zo van werken op dit strookje tuin. Ze maakte daar een paradijsje van.

Maar het ‘tuinvrouwtje’ was gestorven en dus kwam haar vriendin helemaal uit Hoogland om dit werk voor te zetten!

Ik weet hoeveel tijd een tuin kost, ik weet hoe je kunt houden van iemand, maar dat deze mevrouw haar vriendin zo de eer gaf ! Noemen ze dat niet de zevende van Werken  van Barmhartigheid, de  gestorvene herinneren en eren?

Ik heb met een traan haar bedankt, zo ontroerd was ik.

Dat stukje gemeentetuin is nooit meer hetzelfde, het is schitterender dan ooit!