Ik geloof, dus ik denk ....een filosofen avond op 27 juni

Ik geloof, dus ik denk (27 juni)

Hoe te geloven in een cultuur die van God vervreemd lijkt? Wat is nu eigenlijk de kern van het christelijk geloof? Welke ruimte biedt het voor twijfel?

Over deze vragen denkt deTsjechische priester/filosoof/psycholoogThomás Halík al vele jaren na. En sinds enige jaren worden zijn boeken met stapels tegelijk verkocht (en nog gelezen ook). Kennelijk weet hij een snaar te raken. Maar welke? Daarover praten we door op 27 juni in de Huiskamer. We doen dat aan de hand van twee van zijn boeken. Allereerst zijn doorbraak: Geduld met God, over twijfel als brug tussen geloof en ongeloof. En vervolgens zijn onlangs vertaalde boek Raak de wonden aan, waarin hij aan de hand van ‘de ongelovige Thomas’ het evangelie op doorleefde en prikkelende manier uitlegt en actueel maakt. Wat kunnen we leren van de benadering van Halík?

Je kunt zonder de boeken gelezen te hebben gewoon langskomen en meepraten. Welkom!

Thema: Thomas Halik

Locatie: Huiskamer (Emmauskerk)

Datum: donderdag 27 juni (20 uur)

Aanmelden (mag): geertjanspijker@hotmail.com