24/7 gebed

Gebedsestafette Soesterkwartier 15-16 september

Waar:                   huiskamer Keistadkerk (rechteringang Emmaüskerk)

Wanneer:           zaterdag 15 september 11.00 uur – zondag 16 september 11.00 uur

Wat:                      schrijf je in om een uur te komen danken en bidden

en............deze estafette wordt afgesloten met een gebedsviering 11.00 u Emmauskerk

‘Bid tot de HEER voor de stad waarheen ik jullie weggevoerd heb en zet je in voor haar bloei, want de bloei van de stad is ook jullie bloei.’ (Jeremia 29:7)

‘Wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt.’ (Johannes 14:13)

In de afgelopen jaren is er een hartelijke samenwerking gegroeid tussen de kerken in het Soesterkwartier: een groep van de voormalige Rooms-Katholieke Henricuskerk, de Emmaüskerk, de Westerkerk, de Buurtkerk Soesterkwartier en de Keistadkerk (Kerk van de Nazarener). We hebben hart voor elkaar en voor de wijk en merken daarin het werk van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest op. Van zaterdag 15 september 11.00 uur tot zondag 16 september 11.00 uur willen we samen een gebedsestafette van 24 uur houden om te danken en te bidden voor het Soesterkwartier. We voelen ons gemotiveerd door wat God zegt door Jeremia aan zijn volk in ballingschap in Babel en door de beloften van de Heer Jezus.

In de huiskamer van de Keistadkerk (rechteringang Emmaüskerk) wordt een gebedsruimte ingericht. Je kunt je op een inschrijflijst in je gemeente een uur inschrijven om te komen danken en bidden, alleen of met een groepje, overdag en in de nachtelijke uren voor wie dat wil. Mogelijk ben je dat uur samen met anderen die ook op dat uur hebben ingeschreven. Geef elkaar dan de ruimte. Op zondag sluiten we van 11.00-11.30 uur de gebedsestafette af met een gezamenlijke gebedsviering. Daarna volgt ‘Proef! Geloven in het Soesterkwartier’ met een lunch met de buurt, buiten op het plein voor de Emmaüskerk.

Bidden is voor veel mensen best lastig. Een uur lang bidden, hoe kom ik dat door? In de gebedsruimte zijn er allerlei manieren om te bidden: iets in een schrift schrijven, gewoon even stil zijn, een gebed lezen dat klaar ligt, een gebed op een post-it schrijven en op de kaart van Soesterkwartier plakken, iets op de gebedsmuur plakken. Doe ook mee. Je bent van harte welkom!

Enkele ervaringen op andere plaatsen:

‘Ik kwam binnen, maakte koffie en begon de gebeden te lezen die in het schrift waren geschreven en gebeden die op de gebedsmuur waren geprikt. Ik kreeg kippenvel: mensen hadden hier hun hart uitgestort bij God. Ik voelde: God is hier.’

‘Ik kwam tot rust. Het was alsof God tegen me zei: ‘Doe maar even niets, wees maar gewoon hier in mijn aanwezigheid.’