sam 's kleding

Op 13 mei zamelen de Amersfoortse Protestantse Kerken weer kleding in voor Sam’s kledingactie. De opbrengst van de ingeleverde kleding gaat naar projecten van Cordaid/Mensen in Nood. Dit jaar gaat het om noodhulp in Zuid-Soedan en wederopbouw in Nepal.

In Zuid Soedan leven nu al 100.000 mensen op de rand van de hongerdood. Mensen in Nood helpt hen niet alleen met voedsel en waterzuiveringstabletten, maar ook met zaden en landbouwgereedschappen zodat zij weer zelf voedsel kunnen verbouwen.

In Nepal leven na de aardbeving in 2015 in het Rasuwa-district nog steeds mensen in tenten of hutjes van golfplaat. Zij krijgen hulp en leren zelf in hun levensonderhoud te voorzien. Zo kunnen ze een nieuw bestaan opbouwen. De opbrengst van de ingeleverde kleding wordt gebruikt om deze mensen te helpen. Doe je mee? Er is vast ook een inleverpunt bij jou in de buurt!

Wat en hoe?
Oude kleding, schoenen en huishoudtextiel, graag afgeven in gesloten plastic zakken.

Wanneer?
Zaterdag 13 mei: tussen 10 en 12 uur bij de Emmauskerk op de Noordewierweg 131