blog Zoek het echte leven 1

‘Welkom in Gods huis’, zo begonnen we de wandeling zondagochtend met tien mensen in het buitengebied Leusden.

De frisse lucht inademen en samen op lopen, even luchten.

De zon voelen en samen stilstaan, even zingen.

Psalm 19; 1-4 De hemel verhaalt van Gods majesteit, het uitspansel roemt het werk van zijn handen, de dag zegt het voort aan de dag die komt,

de nacht vertelt het door aan de volgende nacht. Toch wordt er niets gezegd, geen woord gehoord, het is een spraak zonder klank.

Het hele universum is een tempel van de Heer, de Schepper heeft het ons gegeven om van te genieten. Gods eerste taal is het volle licht, helder water, oneindige luchten, roodbruine eekhoorns, springende walvissen, serene bossen, lachende kinderen ….levendige beelden van Zijn Work of arts!

Ik keek vrijdagavond naar de documentaire over  David Attenbourough en zijn visie op de natuur. Ik was al verdrietig vanuit de impakt die Covid19  op ons heeft en dat werd er niet beter van ……….en toen werd het zondag!

Ga de Schepping in, put troost uit bijvoorbeeld de paddenstoelen die diep uit de grond opstaan uit hun dooie staat om te leven en te shinen!

Wat een wonderlijk gebeuren, mysterie....onzichtbaar in de donkere grond en het schiet naar boven , of groeiend aan dode takken in symbiose met een boom.

Kies eens een element uit die wonderlijke schepping waar je van houdt….als dat jouw enige bijbel was, wat vertelt het je over God?

Awe and wonder!

met deze serie Zoek-het-echte-leven volgen we het boek Seeking Aliveness van Brian Mc Laren , in een wandeling door de Bijbel . Een mooie uitdaging van alles te ontdekken!