de meeste mensen deugen 3

Yes, we hebben een gezamenlijke vijand! Dat verbindt ons met elkaar!

En die vijand is niet de regering! Al willen waanzinwaarheiddenkers ons dat graag voorhouden.  Al wil de media daar regelmatig met een venijnig vingertje naar wijzen.

Nee, die regering doet zijn uiterste best zicht te krijgen op onze vijand , die onzichtbaar is.

De regering probeert grip te krijgen op die vijand , die zo grillig is.

Hoezo gaan we ‘rotte eieren’ gooien op mensen die zo hun best doen ons te beschermen tegen de puinhoop van werkeloosheid, dakloosheid, schuldsanering?

Hoezo gooien we het internet vol met de shit van kritiek tegen mensen die met beste wil en weten zorgen voor gezondheidszorg en gezond positief denken?

De meeste mensen deugen, het boek van Bregman vertelde het ons al: de mens is goed , de massa sleurt je mee.

Laten we verschillig zijn, als mensen van God. Laten we opstaan voor het Goede. Laten we onze kop erbij houden en het hart op de goede plek.

Samen staan we sterk…..wanneer keert het tij weer? Wanneer komen we weer in de goeie vibe? Wanneer gaan we weer staan voor veiligheid en het beschermen van elkaar?

We hebben een gezamenlijke vijand!  Dat is er niet een van kogels ( wat die cafehouder maandag op journaal liever had) ,  maar van eenvoudige regels : 1,5 meter, handen wassen, thuisblijven, hoesten in je elleboog.

Hoe moeilijk kan het zijn!