de meeste mensen deugen 2

Mijn hoofd gaat terug in zijn kot.

Zomer , meestal een periode van nieuwe plannen, de dynamiek weer zoeken na de rust en de stilte van het buiten zijn.  Inspiratie opdoen her en der. Genieten van samenzijn en de natuur.  Lezen en verwerken, de Geestelijk voelsprieten open.

Maar zomer 2020 is anders. De onrust is de wereld houdt me bezig, ik sla geen journaal over. Ik zie Protest regeren en Onverschilligheid opkomen. Ik maak me zorgen over politiemensen en zorgmedewerkers. Ik hoor afschuwelijke cijfers over het klimaat, ik verbaas me over schietincidenten in Nederland. Ik durf echt Mattheus 24 niet te lezen nu.

En….ik ben hevig verontwaardigd en verdrietig over wat er in de US en WitRusland gebeurt. De meeste mensen deugen, maar sommigen echt niet!

Zomer 2020, mijn hoofd trekt zich ‘terug in zijn kot’, de Geestelijke voelsprieten gaan open.

Jezus zegt in zijn laatste gesprek met vrienden : ik laat jullie mijn vrede na, die geef ik je. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet.

Als er iets is wat deugt dan is het dat.