Aanbidding 3

De laatste eeuw is meer en meer gegroeid; de muziekcultuur in de kerk! We liepen lekker samen op met de samenleving en konden vaak los gaan op muziek en zingen om onze God te aanbidden, het sloot goed aan bij hoe wij in het leven staan.

Maar uit de Bijbel leer ik ook iets anders over God aanbidden. Iets uit het moeilijkste onbegrijpelijkste deel van dat dikke boek, dat deel dat de joden de Thora noemen. De boeken van Mozes, uit een zo andere tijd dat je echt moet zoeken naar wat je ermee moet.

Natuurlijk is er veel meer te halen uit de Boeken dan de zeven woorden uit deze kleine blogs, maar het geeft me stof tot nadenken, want hoe denk ik dat ik God zou kunnen aanbidden? Brengen de wetten me verder weg bij God of zoek ik naar de hoofdlijnen. Dat doen we altijd dan nog in het licht van het Nieuwe testament, de lessen die we leren van Jezus. Hij herhaalde namelijk ook de Wet , zelfs aan het begin van zijn werkzame leven al. Dienstbaarheid en gehoorzaamheid staat eigenlijk zo boven het leven van Jezus!

Waar ik trouwens blij van word...

In de woestijn ziet God een volk met mensen die zo verschillend zijn. Dat past bij Wie de Schepper is. De een kan musiceren en de ander boetseren, de een is goed in regelen, de ander in klussen en ga zo maar door. Het leuke is dat wij met onze focus op zelfontplooing al op zoek waren naar onze talenten. Het bijzondere is dat we mogen ontdekken dat we dat talent in kunnen zetten voor het goede.

Ergens is dat ook aanbidding, want het is erkenning aan de Schepper die het je gaf.

Doen dus! zet je talenten in. Word je blij van!

En blij worden we ook met al die richtlijnen die goed zijn voor ons lichaam en geest, hou regelmatig je rust ( heel actueel) en vier met elkaar feest!

God is een God van het leven vieren, hij was niet voor niets op weg met het volk naar een land dat vol stond met wijnranken en korenvelden!

Samen feest vieren, pesach/loofhutten/oogstfeesten, samen eten en genieten van de opbrengt van het land….wat een geweldige Boodschap in de zomer.

Ik aanbid God graag en dank Hem voor de tomaat en sinaasappel waar ik zo van hou!