blog Samen

Hoe kan het dat je met een veld vol verschillende mensen zo de eenheid voelt?

Hoe kan het dat zo lachen naast zo huilen kan bestaan?

Hoe kan het dat jong en ouder zo met elkaar danst in de regen en  het avondlicht?

Hoe kan het dat het eten nog lekkerder smaakt ? Hoe kan het dat spelen zo ontspannen is?

Hoe kan het dat goede gesprekken zo makkelijk ‘vloeien’?

Hoe kan het dat vlaggetje en bloemen zo vrolijke gezelligheid uitstralen? Hoe kan het dat het gras groener lijkt?

Hoe kan het dat je je koelkast en luifel zo deelt met elkaar? Hoe kan het dat je zoveel schouderklopjes en hugs uitdeelt?

Het heeft een BRON!

De kampeerstart van een nieuw seizoen , elk jaar een doorstart van onze gemeenschap Keistadkerk, draagt de vlag ‘samen leren liefhebben’. En we ontdekken dat de gebrokenheid van het leven samen valt met de bloei van de eenheid! Het leven is als een kromme stok , die een kruis in zich heeft maar waar in Christus leven in zit.

Relatie begint in het wezen van God.  God , die EEN is in de drie personen ( Genesis 1; Laat ons mensen maken naar onze gelijkenis) , Jezus die ons als discipelen roept om mee te doen in zijn Koninkrijk, De Geest die waait over het veld, de kerk, de stad………samen mogen en moeten we optrekken om zijn liefde te leven en te leren. Als een goddelijke Dans.

Doe je mee?