Achter je!

Wat kan vakantie toch fijn zijn! Ik geniet altijd enorm van het buitenleven,  dus was de kampeerplek op het Friese platteland geweldig!

Wat kan vakantie ook confronterend zijn!

Dat je lijf tot rust komt en je hoofd niet druk hoeft te draaien, dat je hart blijft trekken en je buik soms onrustig , dat je ogen blijven tranen en tegelijk zich verwonderen over de pracht van het gras en de koeien en de hazen en de boten , dat dus!

Soms kun je dat vangen in beelden, ik loop dan ook regelmatig met de camera rond.

Mij trof  het dit keer vooral dat je bij de zonsopgang ( of zonsondergang) eigenlijk niet naar voren moet kijken , maar dat je de pareltjes van achteren ook kunt bewonderen!

Zie hoe het licht de wolken achter je rood kleurt, soms zelfs een regenboog vormt.

Of dat ik bijna vergat achter me te kijken bij het ballonnenevent hoe tof de lucht er uit zag als iets opgestegen is.

Kijk in je vakantie vooral verlangend naar de toekomst, maar ook eens reflecterend achterom….om te kunnen stil staan bij de sprankelende, liefdevolle, gevoelsvolle,  wonderlijke momenten die er waren in het afgelopen jaar!

En voel dan hoe God, jou in dat geheel, ziet en aanraakt!

!